Mijn vriendjes en ik
De klemtoon tijdens het thema lag op "samen spelen":
- samen 1 lange ketting ketting rijgen
- samen met het treinspoor spelen
- een balspel spelen: de bal doorgeven op de muziek: eerst samen in de kring en daarna met een klein groepje
- samen timmeren in de bouwhoek
- een kleurplaat van vriendjes kleuren
- ik vertelde een verhaal over vriendjes die verstoppertje spelen: we deden dit ook in de klas. Juf trok foto's van alle verstopte kleuters. Achteraf bespraken we aan de hand van de geprojecteerde
foto' waar de kleuters zich allemaal verstopt hadden: we gebruikten de begrippen: op, onder, in, achter,....
- ik vertelde het verhaal van Kaatje en Karel: Karel en Kaatje spelen samen met een trein, wij bouwden een trein na in onze klas om samen te rijden.
- op ieder blij gezichtje zetten we een beertje
- we schilderen een figuur van Keith Haring
- Vriendjes hebben is "lief zijn voor elkaar"
- we maken een puzzel van Woezel en Pip": 2 honden vriendjes
- we spelen met de popjes na het poppenspel
- we doen yoga-oefeningen: ondertussen zorgen we goed voor ons knuffelpopje die niet van onze rug mag vallen.