de spin wiedewin, de slak

we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele grote vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele dikke vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele snelle vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele kleine vangen!




ons spinnenweb: we kruipen er onder of er overheen

we verstoppen spinnetjes: kleuters kleuren over de spinnen van de juf heen: groot motorisch kleuren.

of...we tekenen zelf een spin!





we kleien een spin








spinnetjes per kleur sorteren


even helpen met juf om een schroefje stevig vast te maken



wie komt tijdens ons thema de spin rustig ons venster opgekropen? 


hij kruipt omhoog!


en zien we daar geen spin bovenaan aan het venster! Oei, juf kan er niet bij...of toch?

samen praten over de voorbije thema's, welk themawoord past bij welke thema afbeelding?

waarneming van de spin


sociale vaardigheden: "wil je met me delen?" "alsjeblieft", "dankjewel".





spinnen vangen vliegen: 1-1 relatie, tellen tot 3






"klop, klop, mag ik binnen aub?


ik verstop een spin in een knex doosje







we gaan naar buiten om onze spinnen vrij te laten maar eerst mogen de kleuters kiezen waar precies ze hun spin willen vrijlaten: op het apenparcours, in de zandbak, bij de konijnen, bij de kippen,...





oei, de spin wil er niet uit?!









waar kruipt het slakje heen?


omhoog of omlaag?



een slak op de buitenkant van het raam in de kring!! Ook Jack, de klaspop kijkt mee!




de spiraal van het slakkenhuis beleggen met dopjes



Waw, wat een mooie glijbaan!


hoe kunnen we het weer goedmaken?




slakkenrace



op stap naar de kerk, het huis van God
we kijken wat we op onze weg tegenkomen: een schoenenwinkel, een bloemenwinkel, het gemeentehuis, een café.


Oei, de kerk is op slot!
Wat kunnen we doen? 
Bellen naar meneer Pastoor!




muzikaal verhaal

slak

 kastanje valt op het slakkenhuis



 de donder


 de regen

welke muziek vind je het mooist? ga bij het blije of het enge gezicht staan!








Video bellen met juf Stephanie!! Wat leuk!! Stel het wel op je nieuwe school!



Partituur muzikaal verhaal

wat hoort bij wat!


experimenteren met scheerschuim: we tekenen een slakkenhuis (slak)







per 2 werken: 1 dirigent, 1 muzikant




waarnemen van de slakken




we laten onze slakjes vrij: kleuters denken na over een plek waar ze de slakjes willen vrijlaten: in het gras, bij de konijnen,...









 

Reacties

Populaire posts van deze blog

thema doeken en dozen

kleine kangoeroe