we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele grote vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele dikke vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele snelle vangen!
we gaan op spinnenjacht, we gaan een hele kleine vangen!
ons spinnenweb: we kruipen er onder of er overheen
we verstoppen spinnetjes: kleuters kleuren over de spinnen van de juf heen: groot motorisch kleuren.
of...we tekenen zelf een spin!
we kleien een spin
spinnetjes per kleur sorteren
even helpen met juf om een schroefje stevig vast te maken
wie komt tijdens ons thema de spin rustig ons venster opgekropen?
hij kruipt omhoog!
en zien we daar geen spin bovenaan aan het venster! Oei, juf kan er niet bij...of toch?
samen praten over de voorbije thema's, welk themawoord past bij welke thema afbeelding?
waarneming van de spin
sociale vaardigheden: "wil je met me delen?" "alsjeblieft", "dankjewel".
spinnen vangen vliegen: 1-1 relatie, tellen tot 3
"klop, klop, mag ik binnen aub?
ik verstop een spin in een knex doosje
we gaan naar buiten om onze spinnen vrij te laten maar eerst mogen de kleuters kiezen waar precies ze hun spin willen vrijlaten: op het apenparcours, in de zandbak, bij de konijnen, bij de kippen,...
oei, de spin wil er niet uit?!
waar kruipt het slakje heen?
omhoog of omlaag?
een slak op de buitenkant van het raam in de kring!! Ook Jack, de klaspop kijkt mee!
de spiraal van het slakkenhuis beleggen met dopjes
Waw, wat een mooie glijbaan!
hoe kunnen we het weer goedmaken?
slakkenrace
op stap naar de kerk, het huis van God
we kijken wat we op onze weg tegenkomen: een schoenenwinkel, een bloemenwinkel, het gemeentehuis, een café.
Oei, de kerk is op slot!
Wat kunnen we doen?
Bellen naar meneer Pastoor!
muzikaal verhaal
slak
kastanje valt op het slakkenhuis
de donder
de regen
welke muziek vind je het mooist? ga bij het blije of het enge gezicht staan!
Video bellen met juf Stephanie!! Wat leuk!! Stel het wel op je nieuwe school!
Partituur muzikaal verhaal
wat hoort bij wat!
experimenteren met scheerschuim: we tekenen een slakkenhuis (slak)
per 2 werken: 1 dirigent, 1 muzikant
waarnemen van de slakken
we laten onze slakjes vrij: kleuters denken na over een plek waar ze de slakjes willen vrijlaten: in het gras, bij de konijnen,...
Reacties
Een reactie posten